IKLAN

UPDATE: Assalamualaikum, selamat singgah ke blog saya, diari pagi, blog yang baru dan segar lagi, saya amat berbesar jika anda sudi share entri saya di facebook anda, TQ dan terus support ;)

Thursday, October 14, 2010

Hari Kelapan : Benda-benda yang blogger baru mesti ada

Antara benda-benda yang perlu ada pada seorang blogger untuk blog adalah:-

chatbox- Benda ni perlu ada untuk pelawat meninggalkan komen,pandangan atau untuk share link

Iklan Berbayar- Di Malaysia seperti nuffnang, mangga ads dan advertlets.. paling terkenal mendapat income adalah google adsense tetapi blog mesti dalam bahasa english.. benda-benda ni perlu ada, sedikit sebanyak menyumbang duit ke poket korang. Lagi kencang trafik lagi tinggi peratusan blog korang mendapat klik.

Exchange link- mesti ada untuk permulaan mendapatkan trafik daripada blog lain, situasi ini diberi nama win-win. Dua-dua pihak dapat kebaikkan bersama ;) korang pun boleh exchange link dengan aku. Tinggalkan pesanan di box chat ye.. ;)

contest- Kalau korang mampu, korang boleh buat contest untuk pelawat dengan hadiah-hadiah dari korang. Ini membolehkan blog korang dikenali oleh para blogger atau pelawat ;)

Ini salah satu pandangan aku tentang benda yang perlu ada dalam satu blog, aku rasa ada lagi yang perlu tambah, kalau korang ada tambahan, bolehlah berikan dengan komen di bawah ye.

No comments:

Post a Comment