IKLAN

UPDATE: Assalamualaikum, selamat singgah ke blog saya, diari pagi, blog yang baru dan segar lagi, saya amat berbesar jika anda sudi share entri saya di facebook anda, TQ dan terus support ;)

Friday, October 15, 2010

Hari Kesembilan : Apply google adsense di Indyarocks dot com

Salam pagi sabtu, hari ini aku nak bercerita tentang buat google adsense menggunakan alternatif lain selain blog iaitu Indyarocks. Aku rasa ramai yang tahu, post ini buat yang tak tahu dan baru kenali google adsense atau sesiapa saja yang berminat membaca post ni. ;)

ok, sebenarnya nak apply google adsense melalui indyarocks lebih mudah berbanding blog, ini aku ambil dari pengalaman aku sendiri,jom tengok langkah-langkah persediaan sebelum apply google adsense!

1- Perkara pertama korang daftar dahulu di indyarocks.com

2- Selesai daftar, korang kena update profile korang seperti
  - Update profil peribadi korang
  - Meletakkan sebarang gambar 12 keping ke atas
  - Buat 2 post blog disana menggunakan bahasa english, minimum hanya dua sahaja, yang penting sekali  post korang itu mesti tidak kurang daripada 250 patah perkataan, dan unik. Kalau korang salin dari mana-mana blog, google akan detect dan terus reject.

3- Selepas itu, tambah kenalan korang, dan upload 2 video, tak kisah lah video apa janji tak melanggar hakcipta atau copyright

DAN korang dah boleh mula apply, nak apply pergi ke earn money adsense di muka depan HOME. Selepas apply korang akan di beri 2 email, bermula denga satu dari indyarocks tentang apply korang dan satu lagi email approve dari google dan indyarocks. Dalam 2 hari korang akan dapat jawapan. Mudah dan cepat. Jadi apply segera!

Itu hanya cadangan aku, korang boleh buat test dulu,kalau dapat alhamdulillah, ini salah satu jalan nak buat duit menggunakan adsense.. selamat mencuba dan semoga berjaya ;)

No comments:

Post a Comment