IKLAN

UPDATE: Assalamualaikum, selamat singgah ke blog saya, diari pagi, blog yang baru dan segar lagi, saya amat berbesar jika anda sudi share entri saya di facebook anda, TQ dan terus support ;)

Sunday, October 10, 2010

Hari Ketiga : Alamak, hari ni dah nak masuk 7.29 malam.ZZZ


Hari ini aku terlewat sdikit untuk mengupload post ni, disebabkan sibuk dengan famili dan orang yang tersayang ;) tetapi aku upload jugak walaupun terasa malas sangat hati ni untuk mencoretkan sedikit cerita.. dan aku baru lepas mandi, segar-bugar lagi.ahaks.

Sebut tentang malas, malas ni merupakan satu sikap yang perlu korang hindari, termasuk aku. Kalau malas, semua kerja tak menjadi jawabnya, kadang-kadang manusia ni tak terlepas dari sikap malas.Sebenarnya sikap malas ni boleh mengubah manusia dan tamadunnya skali. Banggunan tingi-tinggi takkan wujud jika manusia sendiri gagal untuk menangani sikap malas mereka. negara kita juga takkan maju kalau rakyatnya malas-malas belaka. Jadi, sikap ini harus dikikis buang dalam diri kita, supaya kita dapat mencipta kejayaan buat diri, negara , dunia dan berbakti pada nusa dan bangsa =)

cukuplah saja untuk hari ini, jumpa esok, semoga kita semua mengamalkan sikap yang rajin pada diri dan orang sekeliling, dengan itu kita ada nilai di mata masyarakat dan paling penting, diri kita sendiri =)

No comments:

Post a Comment